Term : Gevoelens
resultaten 1 - 11 van 11

2+
Kathy Gordon | Louise Forshaw | 2020
Hoe voel jij je? Boos of blij, vrolijk of verdrietig, bang of dapper?
In dit flapjesboek volgen we 8 kleuters doorheen hun dag. Die verloopt erg uiteenlopend. Zo ging Max gewoon naar school, bleef Aya thuis omdat ze ziek was en maakte Mohammed een uitstapje naar het pretpark. De situaties die aan...

8+
Stine Jensen | Marijke Klompmaker | 2020
Stine Jensen is met dit boek niet aan haar proefstuk toe. Na eerdere filosofische boeken voor kinderen en een boek over gevoelens buigt ze zich in dit boek over afscheid en hoe je daarmee omgaat. Het thema afscheid wordt ruim bekeken: afscheid nemen van je vertrouwde huis of school, van een...

8+
Jan Wouters | Marc-Aurèle Versini | 2014
Na de boeken met activiteitentips voor peuters, 'Het Kleinste Maatje', en zijn opvolgers voor oudere kleuters, 'Een Maatje meer' en 'Wie zoekt die zingt', volgt hier: 'Het aapje van de klas', gericht op de middenbouw (derde en vierde leerjaar). Ook dit vierde deel staat boordevol muziek en...

5+
Holde Kreul | Dagmar Geisler | 2014
De bedoeling van dit boek is enerzijds kinderen te leren om hun gevoelens uiten en anderzijds om hen hun eigen gevoelens te leren kennen, waardoor ze adequaat op anderen kunnen reageren. Ze ervaren dat "de mate waarin je je eigen gevoelens inperkt dan wel de vrije loop laat, bepaald wordt door een...

9+
Frans Lasès | Jan Jutte | 2012
Het boek is niet meer en niet minder dan dat het belooft te zijn: “gesprekken met kinderen over hun stemmingen”. Het zijn erg korte gesprekken die de auteur begon met de vraag “wanneer voel jij je …”. Daarna volgt een gevoel zoals boos, verdrietig … of een woord dat een gevoel kan opwekken zoals...

9+
John F. Taylor | Tad Herr | 2007
Dit boek probeert een antwoord te geven op de vele vragen rond ADHD. Het is niet alleen voor kinderen met ADHD bedoeld, maar ook voor ouders, leerkrachten, begeleiders, broers en zussen, kortom: iedereen die met ADHD in aanraking kan komen. Na een duidelijke omschrijving van de kenmerken van ADHD,...

8+
Martine Laffon | Jacques Azam | 2007
In navolging van 'Het waarom boek' is er nu het 'Hoe zit dat? boek'. Eenenzeventig vragen komen aan bod. De onderwerpen lopen nogal uiteen. Ze zijn niet echt per thema gerangschikt maar je vindt achter aan het boek wel een overzicht van de vragen, gerangschikt in de volgende thema’s: kunst, dieren...

11+
Kathleen Vereecken | Judith Vanistendael | 2006
In samenwerking met professor Vera Hoorens (sociale psychologie) en professor Jan Eggermont (celfysioloog) bundelde Kathleen Vereecken een heleboel antwoorden op vragen van kinderen. In het najaar van 2005 stelde de K.U. Leuven haar deuren open voor leergierige kinderen. Die stelden vragen over...

7+
Martine Laffon | Jacques Azam | 2006
De auteurs van dit boek met 71 vragen en antwoorden waren behoorlijk ambitieus toen ze hieraan begonnen. Maar jammer genoeg hebben ze zich vastgereden in hun ambitie door te veel hooi op hun vork te nemen. Door te veel vragen en te verscheiden thema’s aan bod te laten komen, is het geheel erg...

12+
Daniëlle Vogels | Leo Timmers | 2005
In elf portretten vertellen voornamelijk tieners uit Nederland en Vlaanderen over hun ervaringen en gevoelens bij de echtscheiding van hun ouders. Ze vertellen over het al of niet moeilijk aanpassen aan de nieuwe partner. Opvallend is de loyauteit tegenover hun ouders. Die moeten het al erg bont...

8+
Oscar Brenifier | Serge Bloch | 2005
Dit boekje werkt volgens hetzelfde concept als ‘Wat is goed, wat is kwaad?’ De auteur blijft Oscar Brenifier maar er is een andere illustrator, Serge Bloch. Hij maakt ook gebruik van collages naast cartoonfiguurtjes. De lay-out en de illustraties blijven even aantrekkelijk. Dit deel gaat over...