Term : Gevoelens

resultaten 1 - 12 van 15
6+
Jezelf leren voelen begint al op jonge leeftijd. Je merkt dat je lichaam verandert, dat je gedachten alle kanten opgaan en dat je emoties van dag tot dag kunnen verschillen. Het is niet altijd eenvoudig om de binnenkant van jezelf te leren kennen. Sommige gevoelens zijn als kind zo overweldigend,...
7+
Over gevoelens en emoties werden al veel boeken voor jonge kinderen gemaakt. Meestal vind ik ze wat eenvoudig en wordt er niet verder gekeken dan blij, bang, verdrietig en boos. In dit samenleesboek is het anders. In een zeer toegankelijke taal krijg je eerst de uitleg over wat emoties zijn. Je...
12+
Oorspronkelijk was ik geen fan van de fluoroze, schreeuwerige achtergrond op de kaft, maar dat gevoel stelde ik al gauw bij. De felle kleur zorgt ervoor dat je niet naast het boek kan kijken en nodigt uit om erdoor te bladeren. Eens je dat doet, ben je verloren. In een vlotte schrijfstijl nemen...
5+
‘Wat denk jij? Eerlijk of oneerlijk’ is het derde boek in de ‘Wat denk jij?’-reeks waarin situaties en emoties bespreekbaar gemaakt worden. In dit boek staan 6 korte verhaaltjes van elk 4 bladzijden over eerlijk of oneerlijk zijn: valsspelen, een ander valselijk beschuldigen van wat je zelf fout...
2+
Hoe voel jij je? Boos of blij, vrolijk of verdrietig, bang of dapper?  In dit flapjesboek volgen we 8 kleuters doorheen hun dag. Die verloopt erg uiteenlopend. Zo ging Max gewoon naar school, bleef Aya thuis omdat ze ziek was en maakte Mohammed een uitstapje naar het pretpark. De situaties die aan...
8+
Stine Jensen is met dit boek niet aan haar proefstuk toe. Na eerdere filosofische boeken voor kinderen en een boek over gevoelens buigt ze zich in dit boek over afscheid en hoe je daarmee omgaat. Het thema afscheid wordt ruim bekeken: afscheid nemen van je vertrouwde huis of school, van een...
8+
Na de boeken met activiteitentips voor peuters, 'Het Kleinste Maatje', en zijn opvolgers voor oudere kleuters, 'Een Maatje meer' en 'Wie zoekt die zingt', volgt hier: 'Het aapje van de klas', gericht op de middenbouw (derde en vierde leerjaar). Ook dit vierde deel staat boordevol muziek en...
5+
De bedoeling van dit boek is enerzijds kinderen te leren om hun gevoelens uiten en anderzijds om hen hun eigen gevoelens te leren kennen, waardoor ze adequaat op anderen kunnen reageren. Ze ervaren dat "de mate waarin je je eigen gevoelens inperkt dan wel de vrije loop laat, bepaald wordt door een...
9+
Het boek is niet meer en niet minder dan dat het belooft te zijn: “gesprekken met kinderen over hun stemmingen”. Het zijn erg korte gesprekken die de auteur begon met de vraag “wanneer voel jij je …”. Daarna volgt een gevoel zoals boos, verdrietig … of een woord dat een gevoel kan opwekken zoals...
9+
Dit boek probeert een antwoord te geven op de vele vragen rond ADHD. Het is niet alleen voor kinderen met ADHD bedoeld, maar ook voor ouders, leerkrachten, begeleiders, broers en zussen, kortom: iedereen die met ADHD in aanraking kan komen. Na een duidelijke omschrijving van de kenmerken van ADHD,...
8+
In navolging van 'Het waarom boek' is er nu het 'Hoe zit dat? boek'. Eenenzeventig vragen komen aan bod. De onderwerpen lopen nogal uiteen. Ze zijn niet echt per thema gerangschikt maar je vindt achter aan het boek wel een overzicht van de vragen, gerangschikt in de volgende thema’s: kunst, dieren...
11+
In samenwerking met professor Vera Hoorens (sociale psychologie) en professor Jan Eggermont (celfysioloog) bundelde Kathleen Vereecken een heleboel antwoorden op vragen van kinderen. In het najaar van 2005 stelde de K.U. Leuven haar deuren open voor leergierige kinderen. Die stelden vragen over...