Term : Computers

resultaten 1 - 9 van 9
8+
Van de reeks Wonderwaar-Clavis Informatief is de ondertitel: wetenschappelijke verwondering voor onderzoekers vanaf 6 jaar. Dit is de achtste boek uit de reeks na onder andere Is er leven in het heelal en Hoe de aarde beweegt. Met elke titel wil de auteur kinderen meer informatie geven over een...
12+
In 14 korte hoofdstukken legt Bas Haring uit hoe computers werken, hoe een computerprogramma eruitziet, wat een algoritme is. Daarnaast beantwoordt hij een heel aantal vragen die velen zich stellen: kan een computer creatief zijn? Kun je verliefd worden op een robot? Gaat kunstmatige intelligentie...
12+
Stel je je ook wel eens de vraag hoe het komt dat een computer “zo slim” is of hoe je smartphone je ineens ongevraagd overspoelt met reclame over een zoekterm die je gebruikte? Dan is dit weetjesboek misschien wel iets voor jou. “Misschien” omdat je best toch al wat kennis van zaken hebt over de...
9+
Het maakt niet uit waar je terechtkomt: als je een kaart hebt van de omgeving, dan ben je op de een of andere manier veilig. Met deze zin begint Alessandro Baricco zijn boek. Hij wil een overzicht geven van wat de digitale wereld inhoudt, hoe ze ontstaan is en ook welke valkuilen er zijn. Hij deed...
12+
Gamen is niet meer weg te denken uit het leven van vele kinderen, jongeren en volwassenen. Toch is er nog veel onwetendheid of vooroordelen in verband met gamen, games en gamers bij degenen die hier niet vertrouwd mee zijn. Dit boek helpt om de wereld van het gamen te ontdekken, gamers beter te...
9+
Eerder verscheen in deze reeks het boek ‘Programmeren voor kinderen’, waarin de programma’s Python en Scratch aan bod kwamen. Ook dit boek, ‘Games’, puilt uit van informatie, duidelijke voorbeelden, fijne oefeningen en heldere stappenplannen. Programmeren is niet meer iets onbereikbaars of voer...
9+
Scratch is gratis software waarmee je spelletjes kan ontwikkelen. Kinderen die houden van computergames en zelf ook eens een spel willen maken, kunnen er gemakkelijk mee aan de slag. Dit boekje helpt je bij je eerste stappen als spelletjesontwikkelaar. Het boek is in een aantal delen ingedeeld: een...
6+
Ruby is een bezig bijtje met een levendige fantasie. Bovendien is ze ook nog zeer leergierig. Haar favoriete uitspraak is "Waarom?". In haar wereld kan echt alles, als je het maar echt wil en je goed nadenkt over je doel. Op een dag gaat haar vader op reis en zorgt hij ervoor dat ze een postkaart...
10+
Programmeren is tegenwoordig niet meer voorbehouden voor de ‘nerds’. Tegenwoordig is het redelijk toegankelijk en ook in het onderwijs wordt er aandacht aan gegeven. Wie een stapje verder wil gaan, zal zeker plezier beleven aan dit overzichtelijke boek, dat uitpuilt van informatie, voorbeelden,...