Super Snavel

Beer en Hamster laten zich verleiden door een reclamespot op televisie voor een Super-Snurk-Giga-Bed. Ze komen je oude bed gratis testen met een stuitertest. De hele nacht ligt Beer te woelen en te tobben of zijn oude bed nog wel goed genoeg is. Wanneer ze het Giga bed - met allerhande gadgets eraan gekoppeld - installeren, neemt dat zijn hele kamer in beslag. En voor een rustige nacht moet hij eerst ontspannen in een Super-Turbo-Bubbel-Bad. Maar wanneer hij denkt met een simpele knop te genieten van een heerlijk bubbelbad, overspoelt een watergolf het hele huis. Beer laat zich maar overspoelen door de topverkoper Supersnavel, tot ze uiteindelijk de hele troep op straat zetten. Eind goed al goed, Beer en Hamster kunnen weer genieten van bij elkaar te zijn.

Een eenvoudig verhaal over de beïnvloeding van reclame en overmatige consumptie. Het is goed verteld en de illustraties zijn duidelijk en levendig uitgebeeld. Ze hebben iets van een stripverhaal, zoals de explosies van de toestellen die krachtig zijn getekend. De dieptedimensie is minder aanwezig en alles wordt iets meer uitvergroot (bv. de paniek bij Beer). De emoties zijn goed herkenbaar bij de dieren en het verhaal is goed verteld. De hardnekkigheid van de superverkoper wordt extra in de verf gezet. Er is in dit verhaal duidelijk een onderliggende boodschap over hoe we ons onbewust door reclame laten beïnvloeden. Er komen ook grappige passages in voor, zoals de gratis stuitertest die  wordt uitgevoerd door een troep konijntjes die al huppelend je bed uittesten.